Letectví.cz http://www.dsa.cz/
  Vojenské letectvo | Letecká doprava | Sport | Kosmonautika | Válečníci | PVO a raketová technika | Modelářství | Průmysl | Kalendárium | Výstavy, akce
   Home | AEROMEDIA, a.s. | e-Obchod | Kontakty | Inzerce | Linky  [ Vytvořit účet | Přihlásit se ]
Sociální sítě
 
 
Change language
 
 
Nastavení
 
 
Reklama
 
 
Další menu
 
 
Starší články
 
 
Menu - kategorie
 
· Denní zprávy (27.09.2016)
· Nehody (14.09.2016)
· Recenze (26.04.2010)
· Studie (15.09.2016)
· Válka v Iráku (22.01.2007)
 
Naši partneři
 
 
Letecká doprava ¦ Nehody

Pátrání po ztraceném malajském Boeingu 777

Nad osudem letadla Boeing 777-200ER (v.č. 28420/404, rok výr. 2005), provozovaného s pozn. zn. 9M-MRO leteckou společností Malaysia Airlines, s 239 lidmi na palubě, které je od pátku SEČ pohřešováno v Asii, vznikají stále nové otazníky. Po asi hodině letu z Kuala Lumpuru do Pekingu přestala jeho posádka komunikovat se zemí a od té doby se o letadle nic neví.

Podle dráhy letu se předpokládá, že mohlo spadnout do moře u Vietnamu, avšak ničím to nelze doložit. Do rozsáhlé mezinárodní pátrací akce se zapojilo několik lodí, letadel, tajných služeb z mnoha zemí a rovněž Interpol. Kromě letecké nehody úřady zkoumají také možnost teroristického útoku.

Letadlo bylo v době předpokládaného pádu ve výšce necelých 11.000 metrů a letělo stálou rychlostí. Z Kuala Lumpuru vzlétlo na lince MH370 v pátek v 17.41 SEČ a do Pekingu mělo dorazit ve 23.30 SEČ. Kontakt s ním byl naposledy v 18.30 SEČ, těsně před tím, než letadlo mělo přejít z malajského do vietnamského vzdušného prostoru.

Už v sobotu se objevila informace o tom, že nejméně dva pasažéři použili pasy ukradené v Thajsku v roce 2012 a 2013, a to občanům Itálie a Rakouska. Letenky si tyto osoby koupily zřejmě společně za thajské báty a konečnou destinací nebyl Peking, ale Evropa. Podle malajských úřadů jsou zachyceni na bezpečnostních kamerách před odletem.

Interpol oznámil, že Malajci při kontrole pasažérů nepoužili jeho databázi ztracených nebo ukradených cestovních dokladů. Interpol nyní ověřuje cestovní doklady všech lidí na palubě. Oznámil také, že mnoho leteckých společností postupuje podobně jako Malaysia Airlines, jíž stroj patřil.

Velitel malajského letectva Rodzali Daud nově oznámil, že podle radarových informací je možné, že letadlo změnila dráhu letu. V takovém případě ale měl pilot informovat kontrolu letu.

Všechny zdroje poukazují na to, že Boeing 777 je mimořádně bezpečný stroj. Přesto Malaysia Airlines přiznaly, že zmizelé letadlo si při kolizi v roce 2012 roztrhlo křídlo a firma Boeing musela provést opravu a dát povolení k dalšímu provozu.

O příčinách zmizení se zatím pouze spekuluje, protože dokud nebudou nalezeny trosky nebo letové zapisovače, nebude možné je nijak vysvětlit. Malajská policie už vyzvala uživatele sociálních sítí, aby se vyvaroval šíření nepravdivých zpráv.

Mezi možné příčiny se řadí podle letových odborníků náhlé selhání motorů nebo elektrického obvodu stroje, mimořádná turbulence či fatální chyba pilota anebo i jeho sebevražda. To však kolegové kapitána Zaharii Ahmada Shaha vylučují. Podle nich to byl mimořádný znalec Boeingu 777 a velmi zkušený pilot s 18 000 nalétanými hodinami.

V moři poblíž předpokládaného místa pádu letadla, tedy u jihovietnamských břehů, pátrá po troskách 22 letadel a 40 plavidel z Malajsie, Thajska, Austrálie, Vietnamu, Singapuru, Indonésie, Číny a USA.

V Pekingu a Kuala Lumpuru čekají na zprávy příbuzní pasažérů, z nichž mnozí si stěžují na nedostatek informací. Na palubě byli lidé z více než desítky zemí, hlavně ale Číňané. Podle českého zastupitelského úřadu v Malajsii na palubě nebyli žádní Češi. Malaysia Airlines nabídly čínským příbuzným, že je na své náklady dopraví do Kuala Lumpuru, budou-li chtít být blíže místa vyšetřování.

Do Asie zamířila skupina amerického Národního úřadu pro bezpečnost v dopravě (NTSB), v níž jsou i technici ze společnosti Boeing. Malajci chtějí také spolupracovat s americkým Federálním úřadem pro vyšetřování.

(ČTK/KuJ)

Poznámka pro redaktory ČTK: Národ žijící v Malajsii jsou Malajci, nikoliv Malajsijci nebo dokonce Malajsiici, odvozené přídavné jméno zní malajské, nikoliv malajsijské.

Poznámka č. 2 pro redaktory ČTK: Používáte-li do svých zpráv upravené odstavce textu, nezapomeňte uvést zdroj, tedy Letectví.cz.

Pondělí, 10 března 2014 - 09:36 AM


 
Login
 
 





Nemáte uživatelský účet?
Můžete se zaregistrovat.
Registrovaní uživatelé mohou publikovat zprávy, psát komentáře, přispívat do diskuse atd.
 
Související odkazy
 
 
Pátrání po ztraceném malajském Boeingu 777 | Přihlásit se/Nový uživatel | 0 Komentářů
Za obsah komentářů zodpovídají přispivatelé, komentáře lze přidávat po přihlášení
Redakce Letectvi.cz - Email: online@aeromedia.cz

AEROMEDIA, a.s., Baranova 38, 130 00 Praha 3,
tel./fax (+420) 222 718 814 E-mail: obchod@aeromedia.cz
webmaster: ABSTRACT E-mail:info@abstract.cz
(c) Copyright AEROMEDIA, a.s. 2002
Publikování nebo šíření obsahu leteckého informačního serveru Letectví.cz je bez předchozího souhlasu zakázáno.
Server využívá agenturní zpravodajství ČTK.
Publikování nebo šíření obsahu zpráv ČTK je zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.
Page created in 0.71709609031677 seconds.