Letectví.cz http://www.natodays.cz
  Vojenské letectvo | Letecká doprava | Sport | Kosmonautika | Válečníci | PVO a raketová technika | Modelářství | Průmysl | Kalendárium | Výstavy, akce
   Home | AEROMEDIA, a.s. | e-Obchod | Kontakty | Inzerce | Linky  [ Vytvořit účet | Přihlásit se ]
Sociální sítě
 
 
Change language
 
 
Nastavení
 
 
Další menu
 
 
Starší články
 
 
Menu - kategorie
 
· Denní zprávy (26.08.2016)
· Nehody (25.08.2016)
· Recenze (26.04.2010)
· Studie (28.07.2016)
· Válka v Iráku (22.01.2007)
 
Reklama
 
 
Naši partneři
 
 
Sportovní létání ¦ Nehody

Po srážce větroňů dopadl pilot před kombajn

Sérii nešťastných událostí přečkal sedmdesátiletý britský pilot, který musel vyskočit ze svého větroně Schempp-Hirth Discus CS (v.č. 078CS), pozn. zn. G-IDER, po nehodě ve více než kilometrové výšce. Poté, co se srazil s jiným větroněm, dosedl se svým padákem na pole těsně před kombajn sklízející úrodu. Díky své pohotovosti si dokázal zachránit zdraví i napodruhé, napsal dnes list The Telegraph.

K nehodě došlo 26. července okolo 16.05 tamního času v anglickém hrabství Cambridgeshire, kde probíhala soutěž v bezmotorovém létání. Sedmdesátiletý farmář a nadšenec do kluzáků Andy Preston se po srážce s dalším letounem ve výšce okolo 1300 metrů, která obrátila jeho stroj a připravila jej o polovinu křídla, musel opustit letadlo a s pomocí padáku mířil k zemi, což jeden z diváků zachytil na fotografiích. "Měl jsem štěstí, že jsem byl tak vysoko a měl čas. Uvědomil jsem si, že musím ven, a udělal jsem, co bylo třeba," řekl britskému deníku Preston. Kolem něj padaly kusy zničeného kluzáku, ale naštěstí jej nezasáhly.

Když ale senior dosedl do vzrostlé pšenice, čekala na něj další zkouška pohotovosti: ocitl se přímo v cestě kombajnu, který prý byl několik metrů od něj. "Uhnul jsem i s padákem nějaké čtyři metry na stranu a on prohučel kolem mě. Nevím, jestli mě viděl," prohlásil Preston.

Celý incident jej nakonec stál zraněnou nohu, zlomený obratel a kluzák v hodnotě 30 000 liber (zhruba milion Kč). Pilot druhého kluzáku měl o poznání klidnější přistání, když se svým strojem Sportinė Aviacija LAK-17AT (v.č. 183), poznávací značky G-CKOI, bezpečně přistál na letišti Husbands Bosworth, odkud oba větroně také vzlétaly ve vleku. Příčinu srážky vyšetřuje britská asociace bezmotorového létání.

(KuJ/ČTK)

Úterý, 12 srpna 2014 - 08:03 AM


 
Login
 
 





Nemáte uživatelský účet?
Můžete se zaregistrovat.
Registrovaní uživatelé mohou publikovat zprávy, psát komentáře, přispívat do diskuse atd.
 
Související odkazy
 
 
Po srážce větroňů dopadl pilot před kombajn | Přihlásit se/Nový uživatel | 0 Komentářů
Za obsah komentářů zodpovídají přispivatelé, komentáře lze přidávat po přihlášení
Redakce Letectvi.cz - Email: online@aeromedia.cz

AEROMEDIA, a.s., Baranova 38, 130 00 Praha 3,
tel./fax (+420) 222 718 814 E-mail: obchod@aeromedia.cz
webmaster: ABSTRACT E-mail:info@abstract.cz
(c) Copyright AEROMEDIA, a.s. 2002
Publikování nebo šíření obsahu leteckého informačního serveru Letectví.cz je bez předchozího souhlasu zakázáno.
Server využívá agenturní zpravodajství ČTK.
Publikování nebo šíření obsahu zpráv ČTK je zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.
Page created in 0.70052313804626 seconds.